Verkennen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigitte Blom - WaarBenJij.nu Verkennen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Brigitte Blom - WaarBenJij.nu

Verkennen Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

29 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Vandaag via het hotel een prive chauffeur geboekt om ons naar de dorpen buiten hanoi te rijden. Helaas, we hadden gevraagd om een engels sprekende chauffeur maar dat is lastig in hanoi. Mensen spreken niet tot nauwelijks engels. Het kwam er op neer dat onze chauffeur had begrepen dat we naar alle toeristische plekjes wilde in hanoi.

1e stop was een tempel, deze hebben we bezichtigd en daarna naar de dorpjes dachten wij. Maar nu stopte hij bij een museum. Met handen en voeten duidelijk gemaakt dat dit niet is wat wij voor ogen hadden maar helaas hij begreep ons niet.

Toen maar hotel bellen, uitleggen wat de bedoeling was maar ook het hotel had het verkeerd begrepen en ging moeilijk doen over het afgesproken bedrag.

Uiteindelijk zijn we alleen naar het keramiekdorp geweest en hebben we ons af laten zetten in hanoi en gezegd dat de chauffeur kon gaan.

We hebben in hanoi een hapje gegeten en hebben rondom het meer gelopen. Tempel op het meer bezocht en daarn weer naar de Spa.